Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010

Ενα ιδιαίτερο πορτρέτο!

Μάλλον εγώ δεν καταλαβαίνω γρυ από τέχνη..
Αφού δεν μπορώ να συλλάβω την "δύναμη" της φωτογραφίας του συμπατριώτη μας Παναγιώτη.
Αυτό που εγώ "συλλαμβάνω" σαν καλά - καλά αγροίκος χωριανός, είναι η αιώνια δυναμική των γυναικείων γεννητικών οργάνων σε δημόσια θέα. Στην αρχαιότητα βέβαια οι αντρικοί φαλλοί είχαν τα πρωτεία, ήσαν δε κάτι άξιο να σμιλευτεί σε μάρμαρο και μάλιστα σε υπερμεγέθεις διαστάσεις.


Αλλά το γυναικείο αιδείο ήταν πάντα ταμπού. Σήμερα είναι τέχνη και μάλιστα τέχνη που περιμένει το βραβείο των 12.000 λιρών! Φωτογράφισε λοιπόν ο Παναγιώτης την γυναίκα του σε μια στάση τελείως χαλαρωτική, τόσο χαλαρωτική ώστε να αφήνει το πράμα της σε κοινή θέα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια, η θέα ήταν μόνο για τον σύζυγο στη βεράντα τους. Αλλο αν εκείνος σαν καλλιτεχνης είδε την τεράστια αξία που έχει εκείνη ακριβώς την στιγμή η χαλαρωτική στάση της συζύγου και αποφάσισε να μην την στερήσει από το κοινό. Την έβαλε λοιπόν σε φωτογραφικό διαγωνισμό με τον κυριλέ τίτλο "Πορτρέτο της Αγγλίδας γυναίκας μου".. Που να πάει το μυαλό σου σε αιδεία; Για πορτρέτο διαβάζεις αλλά το πράμα της συζύγου του αντικρύζεις, έστω και σε πλήρη... χαλάρωση!

Την είδηση αναδημοσιεύει από την Αγγλική «Γκάρντιαν» η δική μας "Ελευθεροτυπια":
Ελληνας φωτογράφος έγινε θέμα στη Μ. Βρετανία

"Και ξαφνικά ένας Ελληνας φωτογράφος, ο 35χρονος Παναγιώτης Λάμπρου, βρέθηκε στο επίκεντρο της βρετανικής πολιτιστικής επικαιρότητας και είδε το όνομά του στον τίτλο άρθρου του Σον Ο' Χάγκαν, έγκυρου τεχνοκριτικού της εφημερίδας «Γκάρντιαν».
Το «Portait of my British wife» (Πορτρέτο της Βρετανίδας γυναίκας μου) βρέθηκε, πολύ τιμητικά, μαζί με άλλες τρεις φωτογραφίες στη short list του σημαντικού βραβείου Taylor Wessing, που αθλοθετεί κάθε χρόνο η National Portait Gallery του Λονδίνου, αφιερωμένη πάντα στην προώθηση της τέχνης του φωτογραφικού πορτρέτου και στην ανάδειξη και προβολή των ταλαντούχων δημιουργών.


Η φωτογραφία, όμως, του Παναγιώτη Λάμπρου είναι η μόνη από τις τέσσερις υποψήφιες, που το site της National Portrait Gallery έκρινε ότι δεν μπορεί να δημοσιευτεί ολόκληρη. Την φιλοξενεί... μισή. Το ίδιο αμήχανη ήταν και η «Γκάρντιαν» της Παρασκευής. Το άρθρο του Σον Ο' Χάγκαν με τίτλο «Παναγιώτης Λάμπρου: Η καθημερινή δύναμη ενός οικείου πορτρέτου» συνοδευόταν πάλι από τη μισή φωτογραφία και δίπλα μια προειδοποίηση: «Κάνοντας κλικ θα τη δείτε ολόκληρη. Είναι αποκαλυπτική και ίσως να σας προσβάλει».

Το «Πορτρέτο της Βρετανίδας συζύγου μου» δείχνει τη νεαρή σύντροφο του φωτογράφου και μητέρα των δύο παιδιών του καθισμένη έξω από το εξοχικό τους, στη Σχοινούσσα, μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα. Εχει μόλις φάει μια ομελέτα, φαίνεται πίσω της στο τραπέζι το τηγάνι, είναι καθισμένη χαλαρά σε μια καρέκλα και κοιτάζει τον φακό του συζύγου της. Φοράει ένα μακρύ τι-σερτ και τίποτα άλλο. Η άνετη στάση του σώματός της αποκαλύπτει τα γεννητικά της όργανα.

Αυτό είναι, λοιπόν, το «μυστικό» της φωτογραφίας; Τα γυναικεία γεννητικά όργανα εξακολουθούν να σοκάρουν, να προσβάλλουν, να ενοχλούν, σε αντίθεση με τα ανδρικά, που τα βλέπουμε παντού, ακόμα και στην... ορχήστρα της Επιδαύρου χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα;"


Η είδηση λοιπόν εδώ, όπου αν κάνεις κλικ στην μισή φωτο θα αποκαλυφθούν τα συζυγικά όργανα έστω και σε ... χαλάρωση!
Panayiotis Lamprou: the casual power of an intimate portrait

2 σχόλια:

markos aliprantis είπε...

Καλά ήξερα οτι εσείς οι Μυκονιάτες είσαστε προοδευτικοί άνθρωποι αλλά και να βγάζετε το πράμα της γυναίκας στη φόρα δεν το περίμενα.Ίσως να είμαι τελικά και εγώ βλάχος και να μην καταλαβαίνω την αξία της φωτό με το μ..νί και το σαγανάκι δίπλα.

zepos είπε...

Δεν σκαμπάζουμε Μάρκο'μ!
Ευτούνοι με μια φωτο με το πράμα της κυράς πάνε για 12 χιλιάρικα.
Εμείς όλο "πλερώνουμε" για να το διούμε ρε γαμώ το φελέκι μας!