Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

Επίκαιρη ερώτηση του Π.Ρήγα για την προστασία των νησιών μας από τις απεργίες στην ακτοπλοΐα

ΑΘΗΝΑ 26/10/2011
Προς τους κυρίους Υπουργούς

* Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
* Προστασίας του Πολίτη

ΘΕΜΑ: Προστασία των νησιών μας από τις απεργίες στην ακτοπλοΐα

Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες τα νησιά μας βρέθηκαν υπό καθεστώς ιδιότυπης ομηρίας αποκλεισμένα και αποκομμένα από την ηπειρωτική Ελλάδα εξαιτίας της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.Οι συνέπειες στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών είναι καταστροφικές. Στην ανασφάλεια των κατοίκων και στην αγωνία για τη ζωή και την υγεία τους προστέθηκε η έλλειψη –σε πολλά νησιά – βασικών ειδών διατροφής, φαρμάκων και πρώτων υλών. Σημαντικότατες υπήρξαν οι επιπτώσεις στις λιγοστές εξαγωγικές επιχειρήσεις των νησιών, που υποχρεώθηκαν σε καθυστερημένη παράδοση ή και ακύρωση παραγγελιών. Οι επιχειρήσεις αυτές που στήθηκαν με ίδια κεφάλαια και με κρατικές ενισχύσεις κινδυνεύουν με «εξοστρακισμό» από την αγορά εξαιτίας των «ασύμμετρων» απειλών που προκαλεί ο ναυτικός αποκλεισμός των νησιών.

Η ανευθυνότητα συνδικαλιστικής ηγεσίας των ναυτικών δεν μπορεί να προβάλλεται ως δικαιολογία απραξίας, ούτε να αναιρεί την υποχρέωση εκ μέρους του κράτους να προτάξει την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος ως μείζονος αγαθού έναντι οποιουδήποτε άλλου συμφέροντος-δικαιώματος επαγγελματικής ή κοινωνικής ομάδας.

Με βάση τα παραπάνω,Ερωτάσθε:

1. Πως προτίθεσθε να αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε μελλοντικό αποκλεισμό των νησιωτών που προκαλείται από απεργία στον χώρο της ακτοπλοΐας.

2. Υπάρχει επαρκές θεσμικό πλαίσιο για την υποχρεωτική παρουσία προσωπικού ασφαλείας και για την διατήρηση πλοίου ασφαλείας σε κάθε δρομολογιακή ακτοπλοϊκή γραμμή σε περίπτωση απεργίας;

Αν ναι, γιατί δεν εφαρμόζεται από την πρώτη μέρα της απεργίας;

Αν όχι, προτίθεσθε να το θεσμοθετήσετε;

Ο Ερωτών Βουλευτής

ΡΗΓΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

2 σχόλια:

markos aliprantis είπε...

Γιώργο πάλι τα ίδια και τα ίδια δλδ να βάζουν τον κόσμο να τσακώνεται μεταξύ τους.Λες και αυτοί που απεργούν,απεργούν για την πλάκα τους και χάνουν τα μεροκάματά τους γιατί τους περισσεύει χρήμα.Οι ίδιοι ήταν που καταργήσανε το Υπουργείο Ναυτιλίας.Τα έχω πάρει με όλους τους ξευτίλες τους πολιτικούς από Πάνω Πάνω μέχρι και τον τελευταίο από δαύτους γιατί μας δουλεύουν ψιλό γαζί.

zepos είπε...

Η ΠΝΟ Μάρκο, απεργούσε για να ΜΗΝ πάει το Ταμείο τους σε συγχώνευση. Για ρώτα ένα ναυτικό να σου πει που είχε καταντήσει το ταμείο ναυτικών.. Σήμερα είναι το χειρότερο ταμείο και η απεργία έγινε από την πνο για άλλους λόγους..
Όπως και να γίνει εγώ Μάρκο δεν συμφωνώ με μεγάλες και πολήμερες απεργίες, με καταλήψεις, με μπλοκα στους δρόμους κλπ..
Δημοκρατία είναι να εξασκείς το δικαίωμα της απεργίας έως εκεί που δεν πλήτει καίρια και βάναυσα άλλους..
Τι έπρεπε να κάνουν δηλαδή οι Κρητικοί παραγωγοί που πέταγαν κάθε μέρα τρόφιμα για εξαγωγή και έβλεπαν τα συμβόλαιά τους να σπάνε;
Μια κάποια λύση είναι να έχουν ένα τουλάχιστον πλοίο την ημέρα να μεταφέρει ευαίσθητα προϊόντα και επιβάτες που έχουν άμεση ανάγκη μεταφορά... Ώστε να μην ακούγονται γαμοσταυρίδια για την απεργία τους...